دوشنبه، 20 تیرماه 1384

قالیباف رفت، بهترش آمد!

انتخاب شایسته و بجای سردار رشید سپاه اسلام، سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدي مقدم به سمت فرماندهي نيروي انتظامي را خدمت برادران و خواهرانی که طی چند ماه اخیر، ترور شخصیت آدم لمپنی به نام محمدباقر قالیباف، را در دستور کار قرار داده بودند، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

ahmadi.jpgخوشبختانه با افشاگری های عزیزانی چون استاد بهنود و دکتر نوری‌زاده و به خصوص طنزنویس دلسوز و بی غرض، جناب سید ابراهیم نیوی، فرماندهی نیروی انتظامی نه‌تنها به قالیباف بازگردانده نشد بلکه شخصیتی دقیقا متضاد با قالیباف و تیم او به این سمت گماشته شد.
این شخصیت نه مدعی مدرک دکتراست، نه عینک ری بن استفاده می‌کند نه خلبان ایرباس است و نه سوابق خود را کتمان می‌کند.

وی پیش از اين جانشين فرمانده نيروی مقاومت بسيج بوده و همزمان فرماندهی بسيج منطقه تهران را به عهده داشته است و از نیروهای نزدیک به احمدی نژاد به شمار می رود.
احمدی مقدم پيش از مسوولیت در نيروی مقاومت بسيج ، چند سال معاونت هماهنگی هدایت الله لطفیان را برعهده داشته است.
بازتاب نوشته است: به نظر می رسد یکی از دلایل انتخاب احمدی مقدم ،سوابق و نزدیکی وی با احمدی نژاد، رییس جمهور منتخب است.

پی‌نوشت
در همین زمینه و البته و صد البته!
مطالب آقای نبوی هم که آنقدر زیادند که نمی‌شود به آنها لینک داد...

پی‌افزود
این‌ها هم تکه‌هایی از مقاله "در دفاع از انصاف و نه قالیباف" من. برای ثبت در تاریخ!

"... می‌توانیم به او رای ندهیم و به دیگران هم بگوییم به او رای ندهند، اما مبادا آنچنان او را خراب و ضایع کنیم که پس از انتخابات، تسلیم جریان مقابل شود و یا کلا از گردونه خارج گردد. جریان مقابلی که دلیل مخالفتش با قالیباف و افرادی چون او ، دقیقا برعکس دلایل مخالف ماست...

جریان مقابلی که اگر نیروی انتظامی را در دست داشت، الان نه از پلیس 110 و نه از همین پاسخگویی نصفه نیمه نیروی انتظامی خبری بود و نه به جای نصیحت و فرمان، از تلویزیون کارتونهای بامزه پخش می‌شد! جریان مقابلی که اگر ناجا را در دست داشت، موضوع ناآرامی‌های خرداد دو سال پیش به دستگیری چند صدنفر ختم نمی‌شد، بلکه شاید با کشته‌شدن صدها نفر پایان می‌یافت...
بهتر نیست شرایط را طوری آماده کنیم که این فرد«همیشه نظامی» بعد از انتخابات دست کم بتواند جایگاه پیشین خود را بدست آورد و به جایی که کرباسچی پرتاب شد، سقوط نکند؟ یادمان باشد که همه‌جا صحنه انتخابات ریاست جمهوری نیست که معین و رفسنجانی و کروبی و یزدی هماورد قالیباف باشند. آنجا که جولانگاه اصلی قالیباف است، شکارگاه رحیم صفوی و شمخانی و افشار و فیروزآبادی هم هست!...
«حذفِ» قالیباف و نظامیانی که چون او سعی می‌کنند پاسخگو باشند و شیک باشند و شیک بسازند و گرایش فرهنگی دارند و با مطبوعات میانه‌شان بد نباشد و هزار گند و کثافت شخصی و باندی و جناحی ندارند؛ جا را برای آنهایی باز می‌کند که سووال را با تودهنی پاسخ می‌دهند و اخمویند و هیچ از فرهنگ نمی‌فهمند و با مطبوعات دشمن‌اند و طرفدار گرفت‌و‌بند و ...

آیا وقتی در نهادی انتخابی، احمدی‌نژاد بر صندلی کرباسچی تکیه می‌زند بعید است در نهادی انتخابی امثال فیروزآبادی و نظری و رحیم صفوی بر جای قالیباف بنشینند؟

اندکی بیشتر به عواقب گفتار و کردارمان بیندیشیم. زمان در 27 خرداد 84 به پایان نمی‌رسد. بعد از آن هم نهادهای نظامی و انتظامی فرمانده می‌خواهند. فرماندهانی که سالها در جمهوری اسلامی خدمت و وفاداری خود را اثبات کرده باشند. انسانهایی از جنس همین رضایی‌ها و رحیم‌صفوی‌ها و شمخانی‌ها و فیروزآبادی‌ها و نظری‌ها و قالیباف‌ها.
کدام را بیشتر می‌پسندیم؟"

 
 

نظرات قبلی

#1 ایران امروز

خیلی هم آدم خوبیه! اصلا چه عیبی داره همه مثل احمدی نژاد باشند؟!

July 11, 2005 3:54 PM
Web

#2 irani

agha farjami to nemikhai adam beshi
entekhabnat tamam shod baz dari bademjoon dore ghab michini
tebghe manteghe to chon zolghadr farmandehe police nashodeh pas bayad shokr gozar bood
to vaghan inghadr khengi ya khodeto be khengi mizani

July 11, 2005 4:29 PM
Web

#3 ali

Any body who is appointed by criminal mulah Komenie for thsi job must be a criminal

July 11, 2005 5:04 PM
Web

#4

ساده لوحانه نیست که فرض کنیم این ها همه از نتایج آن نوشته هاست؟

July 11, 2005 5:12 PM
Web

#5

Entekhabe beyne bad o badtar enghadr pish miravad ke be inja miresad

Shoma ba in nevheste mitavanid dar mosabegheye tanz sherkat konid

July 11, 2005 6:14 PM
Web

#6 مسعود ايكس

آقاي فرجامي, نوشته شما با عنوان "در دفاع از..." و نيز پاسخ ف م سخن هردو بر پايه چهارچوبي منطقي بنا شده بود, هرچند صحت و سقم اين قضاوتها در آينده بهتر روشن ميشود. اما در اين نوشته اخير, حداقل به گمان من شما تحليلتان را بر پايه اي بنا كرده ايد كه ميتواند درست نباشد: شما فرض را بر اين گرفته ايد كه علت منصوب نشدن مجدد آقاي قاليباف به فرماندهي نيروي انتظامي, سرخورده شدن ايشان از برخورد مردم در انتخابات است. به باور من چنين نيست. براي اولين بار پس از انقلاب, خبر از رفتارهايي در انتخابات از مراجع كاملا رسمي مطرح ميشود كه فعلا جهت حفظ آبرو نامش را "بداخلاقي" گذاشته اند. اگر فرض را بر اين بگيريم كه انگيزه هاي منجر به اين باصطلاح بداخلاقي همچنان باقي است (فرضي كه اگر غيرمحتمل باشد محال نيست) عواملي كه در به قدرت رسيدن احمدي نژاد دخيل بوده اند را ميتوان عامل اصلي اين انتصاب دانست, نه ديدگاههاي مردم نسبت به قاليباف.
بيگمان شما قبول داريد كه پست فرماندهي نيروي انتظامي بر خلاف رياست جمهوري, با انتخاب مردم صورت نميگيرد. با احترام

July 11, 2005 8:04 PM
Web

#7 yaser

من نمی‌فهمم به فرض این که نوشته‌های بعضی افراد چون ابراهیم نبوی درباره‌ی قالیباف درست نبوده باشد، چه ربطی به انتخاب فرمانده‌ی جدید دارد؟ یعنی به خاطر تخریب شدن قالیباف، رهبری یک نفر بدتر از او را انتخاب کرده است؟

July 11, 2005 9:19 PM
Web

#8 پزشک وظیفه

من که فکر می کنم قالیباف یه سمت بالاتری میگیره. همه سر کاریم.

July 11, 2005 9:31 PM
Web

#9 محمود فرجامي

من منظورم اين نيست كه رهبر فرزانه انقلاب با خواندن نوشته‌هاي نبوي و امثال او اين تصميم را گرفته‌اند. حاشا! بلكه فكر مي‌كنم ذات موضع‌گيري و ترور شخصيت همكاران، بالاخره بايستي موضعي در مقابل اين انتخابها داشته باشد. يعني وقتي ما نشان مي‌دهيم يك نفر در نهايت بدي و پلشتي و رذالت... است، بايد يا بعدي را بهتر بدانيم يا قبول كنيم كه آن مطلق‌بيني قبلي اشتباه بوده است. ضمن آنكه شما يقين بدانيد برخي از مطالب دانه درشت اينترنت توسط حضرات و مشاوران مانيتور مي‌شود و بعيد نيست بي تاثير هم نباشد.

July 11, 2005 10:16 PM
Web

#10 Hamid

محمودخان آقای قالیباف با سبک بازیهاش خودش رو از چشم افراد تاثیرگذار در انتخاب فرمانده نیروی انتظامی انداخت.
درثاني رهبر فرزانه شما اگر قرار بود هر کسي رو که ميخواد منصوب کنه حسابي دربارش تحقيق کنه که احمدي نژاد رو رئيس جمهور نميکرد.
از گذاشتن ايميل هم شرمنده

July 12, 2005 1:03 AM
Web

#11 هوشنگ

محمود عزیز! در این نوشته شما من آموختنی‌های خوبی برای خود یافتم. یک نکته اما در این نوشته شما برایم نگران کننده آمد، طرح می‌کنم شاید برای شما هم جالب باشد. آیا از نوشته شما برنمی‌آید که قالیباف پس از برنده نشدن بایستی بلافاصله به همان شغل پیش از استفغا برمی‌گشت؟ ببینید من به موضوع مورد اختلاف شما با آنهایی که نوشته‌ای کاری ندارم. بلکه به گمان من در جدلی که به کار می‌برید به یک بدعت بسیار خطرناک کم بها می‌دهید و آن صوری کردن استعفاهاست که ماهیت استعفا و هدف قانونگذار از آن را به فراموشی می‌سپارد. در مورد قالیباف و جانشینش شاید هم حق با شما باشد، من با آن چون و چرا نمی‌کنم، بلکه با منطق نهفته در این نوشته شما علاوه بر کردار قانون‌گریزانه سیاسی شدن سرداران، جایگاه تضمین شده در سلسله مراتب هم برای آنها وجود خواهد داشت که بسیار خطرناک است. صوری شدن استعفاهای پیش از انتخابات بسیار زیانبار خواهد بود.

July 12, 2005 4:30 AM
Web

#12 محمود

هوشنگ جان در مورد خود قالیباف حق با شماست. اما در نظر داشته باش که به زودی"تیم" نسبتا معتدل قالیباف حذف خواهد شد و فرمانده جدید از عناصر تندرو و ضد گروه قبلی محسوب می‌شود.

July 12, 2005 11:54 AM
Web

#13 Daniel

محمود جان عالی نوشتی.تو به نظرم تنها کسی بودی که وقتی همه قالیباف را می کوبیدند به این برخورد زشت اشاره کردی.عزیز قصد دفاع ندارم ،اما بهنود مصاحبه ای دارد با حسین درخشان،آن را گوش کن،فکر نکنم بهنود جز این می اندیشید،حتی به نظرم نوشته های نبوی معنی اش این نبود که با او دشمنی می کند،در حقیقت بد ترین برخورد ها با قالیباف از سوی اصلاح طلبان درون انجام شد.
یک نکته،بنا به گفته های تایید نشده آرای سازمانی روز آخر از قالیباف روی گردان شد،پس هرچه در کیسهء او جمع شد،ارای واقعی افرادی بوده است که از عمل کرد وی راضی بودند.
پاینده باشی

July 13, 2005 2:52 AM
Web

#14 Daniel

محمود جان عالی نوشتی.تو به نظرم تنها کسی بودی که وقتی همه قالیباف را می کوبیدند به این برخورد زشت اشاره کردی.عزیز قصد دفاع ندارم ،اما بهنود مصاحبه ای دارد با حسین درخشان،آن را گوش کن،فکر نکنم بهنود جز این می اندیشید،حتی به نظرم نوشته های نبوی معنی اش این نبود که با او دشمنی می کند،در حقیقت بد ترین برخورد ها با قالیباف از سوی اصلاح طلبان درون انجام شد.
یک نکته،بنا به گفته های تایید نشده آرای سازمانی روز آخر از قالیباف روی گردان شد،پس هرچه در کیسهء او جمع شد،ارای واقعی افرادی بوده است که از عمل کرد وی راضی بودند.
پاینده باشی

July 13, 2005 2:53 AM
Web

#15 hamed

yade ayami ke dar goslshan safaee dashtim
dar miane lale va gol ashiani dashtim

July 13, 2005 10:58 AM
Web

#16 احمد

حالا مگه آقای احمدی مقدم چه شه ؟ فامیلش هم که شبیه رئیس جمهور محبوب و مردمی است . چه اشکال داره که کور رو « احمد » ها حمایت کنند !

July 13, 2005 4:01 PM
Web

#17 احمد

حالا مگه آقای احمدی مقدم چه شه ؟ هم آدم خوشنامیه و هم فامیلش شبیه رئیس جمهور منتخب و مردمی است . چه اشکالی داره کشور را « احمد » ها اداره کنند .

July 13, 2005 4:03 PM
Web

#18

ey daniel baboo
khodet migi gharar bood araye sazmani berize too kiseye ghalibaf oon vaght az doriye in ........ aho nale sar midi oon rooz ke vojdano taghsim mikardan to farjami koja boodid?

July 13, 2005 7:42 PM
Web

#19 mehdi shahroodi

irade shoma inast ke dar dakhele nesam omid be eslahat darid va khubu bad mikonid biyayid birun va kole nesam ra nafi konid

July 14, 2005 5:14 PM
Web

#20 کامران

سگ زرد برادر شغاله.

July 24, 2005 8:03 PM
Web
 
 
 
 

آگهی